3e graad - Onthaal, organisatie en sales
Voor jou
Onthaal, organisatie en sales is een praktische studierichting in de arbeidsmarktfinaliteit. Ze biedt inzicht in de werking van ondernemingen en is gericht op het ontwikkelen van competenties met betrekking tot onthaal– en verkoopactiviteiten. Aandacht voor communicatieve en sociale vaardigheden is essentieel in functie van een professionele communicatie met bezoekers en klanten. Het verwerven van digitale competenties kadert in de bedrijfsgerichte component vermits de goederen–, documenten–en informatiestroom in sterke mate gedigitaliseerd zijn.
• De werking van ondernemingen
• Verkoop en marketing in de retailsector
• Klanten onthalen en informeren, beperkte administratieve taken uitvoeren (in functie van het onthaal van klanten)
• Winkelverkoop in een B2C (business to consumer) omgeving
• Engels en Frans: nadruk op communicatieve vaardigheden binnen de context
• Duits: zelfredzaamheid binnen de context
Voor nu
Lestabel Onthaal, organisatie en sales
5e jaar
Vak | Aantal uren per week |
---|---|
Godsdienst | 2 |
Nederlands | 3 |
MAVO | 2 | Frans | 2 |
Engels | 2 |
Duits | 1 |
Wiskunde | 2 |
Onthaal, organisatie en sales | 16 |
Lichamelijke opvoeding | 2 |
Lestabel Onthaal, organisatie en sales
6e jaar
Vak | Aantal uren per week |
---|---|
Godsdienst | 2 |
Nederlands | 3 |
MAVO | 2 | Frans | 2 |
Engels | 2 |
Duits | 1 |
Wiskunde | 2 |
Onthaal, organisatie en sales | 16 |
Lichamelijke opvoeding | 2 |